Hemmakväll - fast borta.

Japp. Har varit själv här sedan fyra timmar tillbaka. Och attans vad skönt! Egentid när den är som bäst. Indeed. Ett varmt bad, lite skönt hängande farmför tv:n och lite snack med vänner. Riktigt bra kväll. Fler sådana här kvällar tack. I mitt eget hus. Bland mina egna möbler - och inte bland påsar, resväskor och necessärer. Jag vill bo och leva hemma. Komma in i rutiner och komma in en någorlunda vardag. Gärna nu. I morgon. Tack.


Men någon vecka till får jag bo hos svärmor (men det går väldigt bra! jag lovar!) och en vecka i Bryssel. Sen ska målaren vara klar. Och elektrikern. Och fönsternissen. Och alla andra snubbar som gör mitt hus beboeligt. Jag längtar tills sommaren då allt är klart. Då gräset är grönare och huset är som jag vill ha det. Jag längtar tills jag har fått tillbaka min vardag, och börjat leva mitt liv som husägare.


Kommentarer
Postat av: Martina

oxå länktar du till sommaren, för att vi antagligen kommer upp o ser hur fint ni fått!! :D

2009-03-29 @ 09:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback