The housemaster - me!

Huset är klart. Folk har bott här ända sedan dess. Ikväll blir första gången jag blir själv med huset. Allt är inrett och klart. Allt är på sin plats. Det är tillochmed städat. Vad sjutton gör man med ett hus som är helt klart? Okej, helt klart var väl kanske att ta i. Men typ. Inget som kan göras eller fixas bara sådär, en kväll. Kontoret behöver i och för sig göras ordning efter sommarens cirkusskola och uteblivandet av mitt vanliga jobb. Och fulrummet behöver fixas till så att det kan bli sötrummet. Och TV:n behöver fixas så att reperatören kommer och får in kanalsignaler. Och kablar behöver gömmas. Och tavlan som står i hallen behöver komma upp.

Jaja, men förutom alla de sakerna så är allt klart. Typ. Och jag är ensam hemma ikväll och har inget för mig. Är det det som kallas att vara ledig? Grattis Jeanette. Du vet inte vad ledig innebär en vecka efter att semestern tagit slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback