Uppsats.

Jag sitter med ett flertal böcker, utskrifter och handledarpapper framför mig. Allt i stora högar, överallt i dubbelsängen. Jag förväntas göra en uppsats på allt det här. Till den 25e. Jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag har inte ens börjat med att komma på ett ämne till den. Även om jag den mesta tiden gått runt och letat ämne inom mig.
Revir vill jag skriva om, men inom vad har jag ingen aning om. Och som om det inte skulle räcka så finns det inte mycket litteratur som handlar just om revir, i människans samspel. Det mesta som finns handlar om djurens revir. Och visst kan mandra paralleller med djuren. Men det är inte det jag vill.

- Varför revir?
- Hur beter sig individen vid intrång av reviret?
- När är du välkommen och när är du ett hot i ett revir?
- Revir - försvar och överlevnad eller integritet?
- Reviret - muren mellan människor
- Reviret - samspelet mellan människors personliga sfärer
- Reviret - gränserna mellan individerna

Förslag på ämnen som dök upp i huvudet just i skrivande stund. Är något av dessa intressanta? Hjälp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback