Självbetjäning

Jag, som skåning, har alltid fått höra hur svårt det är att förstå vår dialekt, hur annorlunda det låter så fort vi öppnar munnen och att det borde textas när en skåning pratar i tv.

Jag har avskytt att ringa till växlar som har självbetjäning, likt SJs system. Du ska med din röst ange varifrån och vart du vill resa. Jag har aldrig lyckats.

När jag i veckan ringde till Skåne(!)trafiken och valde självbetjäning kunde jag inte för mitt liv begripa varför linjen inte förstod mig. Skånetrafiken borde väl ha specialfunktioner som kan lyssna sig till skånskan, oavsett från vilken del av landskapet man kommer i från?

Luren kastade jag i väggen. Och jag missade tåget. Vilket resulterade i att jag fick vänta på Klippans station (?) i över en och en halv timme. Och för övrigt var jag hungrid, men cafét tog inte kort och bankomaten var sprängd.

Kommentarer
Postat av: Peter

Fast som läsare var jag faktiskt tvungen att småle och fnissa lite. Med lite distans kommer det där att vara en rolig historia att berätta.

Postat av: Martina

Så himla synd om dig!! Men håler med Peter (vem det nu e) lite, man kund inte låta bli att små le lite....Kram

2008-11-05 @ 15:56:24
Postat av: Louise

Hahahahaha...förlåt, men det är fruktansvärt kul! :D

2008-11-13 @ 22:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback