Registrerad?

Det är mycket sällan jag tar mig till en vårdcentral eller till ett akutintag. I veckan måste jag pallra mig till stället jag verkligen avskyr. Vårdcentralen.
Att över huvudtaget kunna samla mod för att ringa och boka tid är svårt för mig. Inte blir det lättare när jag ringer till Vårdguiden för att fråga om vilken vårdcentral jag ska ta mig till och det inte har en aning. Oootroligt förtroendegivande. Jag fick tre olika alternativ, alla i samma område fär jag bor. Ingen av dem vill ta emot mig, jag är tydligen inte registrerad eller finns med på deras listor. Eller så har jag inte ansökt om att få ha just deras husläkare som min.
En snäll dam på det sista stället slog upp mig i det allmänna regisret och sa att jag skulle ringa till det fjärde. Och när jag väl kom fram där sa de att jag hade kommit rätt. Skönt. Ända fram tills damen (varför är det alltid damer?) började fråga ut varför jag inte kommit till dem tidigare och varför jag inte var regisrerad.

Bara för att man är människa och bor i Stockholm, inne bär det då att alla någon gång varit på en vårdcentral? Jag tappar hellre benet än går och kollar upp vad det är som är fel med det. Men bara för det så måste jag ändå få kolla upp det - när jag väl samlat mod och förstånd till det?

Register hit och register dit. Ge mig en förbannad läkartid bara. Och sluta kasta runt mig som en herrelös vante mellan alla telefonnummer. Knuten i magen blir inte bättre av det.

Kommentarer
Postat av: Martina

Där har du ju ditt revir att skriva om!!! Vårdcentralerna vill inte ha in dig i sitt revir!!! :D Fy va jag e rolig!!! Men synd om dig att du måste uppsöka vårdcentralen!!Kram från Martina o Melvin

2008-11-18 @ 10:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback