Datorrensning

Datorrensning brukar fungera för att rensa mina tankar. Kollar i varje mapp om det finns något icke aktuellt att slänga. Det händer inte så ofta- men när tiden väl ges, då tar det en stund.
Men varje gång jag ska rensa papperskorgen blir jag så nervös att jag måste kolla igenom nästan alla dokument igen, för att se så att jag inte har kastat något viktigt eller något som kan vara bra att ha. Och det tar ännu längre tid.
Till slut brukar det bli så att jag har återställt hälften av dokumenten jag slängt, och hälften ligger kvar i ppaperskorgen. Där får de ligga ett tag så att jag sen kan komma tillbaka och se om det är något jag saknat efter en tid.

Om jag har svårt att slänga saker? Jo, ganska. Men den här proceduren visar ju också att jag har en del beslutsångest, och att jag behöver rensa mer än datorn - huvudet.


Nu dags för rensning i mailen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback