Åska, störtregn och vietnamesisk mat

På plats i Bryssel. I går åkte jag från Malta, via Frankfurt och landade på Arlanda i natt. Min väska hade gått sönder någonstans mellan Malta och Arlanda, en ny inköptes sent i natt på Arlanda.
Två timmars sömn och sedan upp igen. Upp och i väg till Bryssel med en stor grupp. Puh!
Glädjen var väl ändå att träffa på två kollegor som var på väg till Dublin - samma tid som mitt Brysselplan. Möts man inte på kontoret - får man passa på att ses, av en slump, på terminal 5 på Arlanda.


Inget har gått som planerat idag. Det preliminära programmet kastade jag efter att alla mina inbokade möten med gruppen blivit avbokade eller omkastade. Improviserade hela eftermiddagen, och gruppen verkar inte märka något (för inte hade de deras program med sig - puh!).

Så nu sitter jag på kontoretm, och tycker allt att det är lite ensamt då blixtrarna ljuser upp regnmärkret utanför. Men jag känner mig som hemma. Som aldrig förr. Bryssel är mitt hem - och framförallt då jag har take-away från den vietnamesiska. Dejá vú.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback