Plugg

Nu har Santiago åkt. Nu åker mina pluggböcker fram.
För det är ju så. Nuförtiden (läs sedan en vecka tillbaka) pluggar jag på distans. Jag läser 10 poäng högre ledarskapsutbildning på halvfart över ett år. Gött. Men det innebär 10 timmar plugg varje vecka, utöver arbetet såklart. Än så länge är det riktigt riktigt bra. Men visst, en sådan här dag skulle jag gärna gå en lång promenad och se alla mina nya CSI-avsnitt eller göra matlåda till hela veckan.
Men det blir gruppspykologi för hela slanten. Lite schysst salsamusik i bakgrunden - så löser sig allt.

Läser i min bok och man diskuterar olika teorier om en grupps dynamik. Då kan jag inte låta bli att fråga mig själv;

- Kan en grupp ha en själ? Vad säger du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback