Autch.

Och på något sätt har jag precis tackat ja till att föreläsa på min gamla gymnasieskola i Uppsala på måndag om mitt nuvarande arbete. Hur sjutton hände det?
- Hur jag fick mitt jobb? Tokengagemang i flera år ideellt, och sen råkade
någon se att jag kunde öppna munnen - och vipps så halkade jag på ett stort fett halt bananskal. Och jag är där jag är idag.

Ska jag säga så till dem? Det tar max en minut. Jag behöver nog inte ens stödord.
Men en halvtimme ska jag väl fylla. Om engagemang. Om föreningsliv. Om att det är ganska bra att sitta och lyssna när lärarna snackar pressmeddelande och EU. Och om bananskal. Hala sådana.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men Jeanette, det visste vi ju redan på högstadiet att du kunde öppna munnen och säga vad du tyckte. Minns speciellt en debatt i sex och samlevnad där du yttrade dig mycket klokt. Och så var du ju en engagerad elevrådsordförande också. :)



Lycka till med föreläsningen! Du är välkommen till oss också! Det kan jag nog säga utan att ljuga.

2008-08-27 @ 19:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback