Nu vet jag varför.

Det är inte många som vet det. Och de som vet det frågarmig alltid när jag är sjuk om jag har gjort det. Om jag har tittat på den film som är den enda film och enda ritual jag genomför då jag är sjuk. Riktigt sjuk då jag ligger i en säng och bara vill komma bort.

Då tar jag fram filmen You got mail med Meg Ryan och Tom Hanks. Ända sedan den kom ut 98 har jag kollat på den och drömt mig bort när jag ligger där och snörvlar, yrar eller frossar. Jag kan varenda scen i filmen och vet vad som ska hända i nästa klipp. Ändå är det fantastiskt att få se den här filmen gång på gång. Den kanske inte hjälper mig att bli sjuk, men den hjälper mig med att må bättre för stunden.

Och nu har jag kommit på det. Förra veckan var jag sjuk. Och jag såg bara halva filmen. Sen blev jag avbruten mitt i filmtittandet. Och jag har fortfarande inte sett färdigt filmen. Och nu hävdar jag bestämt att det är därför som jag könner mig lite hängig och sliten fortfarande. Jag har ju inte fullgjort min ritual! Jag har inte sett filmen! Fy och skam!
Så snart jag kommer tillbaka till Stockholm och till min lägenhet (tidigast måndag) ska jag, det första jag gör, se färdigt filmen. Så att jag äntligen kan få bli helt friskt, inte bara halvt.

Se trailern
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback