Ikväll är en sån kväll...

... då jag bara längtar till Bryssel.
Jag har varit och fikat med Elin och sen gick vi på bio. Och vad vi än gjorde tänkte jag tillbaka på min Bryssel-tid.

Hur jag fikade med gänget på hörnet efter varje franskalektion. När vi gick och kollade på bio utan engelsk subtitle och bara franskt tal. Hur vi gick genom natten lite halvfrusna och gungandes till musiken trötta och slitna, likt det jag och E gjorde på vägen till parkeringen. Kulturnatt i Lund och en känsla med musik och gemenskap låg som en dimma i den kyliga luften.

Bryssel. Sen natt med ett gott sällskap bredvid mig. Precis som ikväll. Jag skulle kunna ge nästan vad som helst för en kväll i Bryssel med alla mina gamla polers igen. Like old times. Vad som helst.

Rytmen. Musiken. Känslan. Kulturen. Språket. Sfären. Det kallas öppenhet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback