Blä-dag

Idag är jag sjuk för tredje dagen. Jag verkligen hatar att vara sjuk. Att känna sig klen och inte kunna lyfta ett finger själv känns bara patetiskt. Det är tio år sedan jag var så här sjuk. Och då blev jag omhändertagen hemma av familjen.

Det bästa är när jag hittar en ställning i soffan som inte gör ont i nacke och axlar. Då krävs det fyra kuddar, en filt, fjärrkontrollen och telefoner till hands, ett glas med vatten, och en hög med tidningar och ett paket alvedon. När jag väl hittar den där ställningen är det omöjligt att frivilligt resa sig upp.


Idag är jag helt klart bättre än igår. Men inte bäst. Jag har ätit en smörgås, några vindruvor och druckit några glas vatten på tre dygn. Nu är jag klen av näringsbrist också. Blä. Så nu sitter jag och äter gurk- och morotsstavar och dippar i dill-och gräslöksdipp. Faktiskt ganska gott.

Någon som har ett tips på vad jag kan göra när jag ligger här?

Kommentarer
Postat av: Louise

Någon BÖR åka förbi dig med en DVD-box, för sådana är bland det bästa som finns! Själv tittar jag igenom Sex and the city nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback