Vill vill vill! Och därmed basta.

Japp. Tankarna om New York är kvar. Och var jag än går ser jag tecken på att åka. Jag hör om New York på radio, jag läste om NewYork i en tidning en vän hade med sig, och jag hör Frank Sinatras "New York, New York" i butiken när jag handlar.

Hur man kan (försöka) spara pengar:
- Lägga alla småmynt i en burk (och inte röra dem i slutet av månaden)
- Storhandla (och inte små-fjutt-handla lite då och då)
- Göra inköpslistor (och följa dem)
- Inte handla hungrig (hjälp!)
- Laga mer mat hemma (svårt när det finns så många trevliga personer och äta med)
- Inse att man inte kan göra så mycket åt sitt utseende (hur mycket man än vill förändra/förnya...)
- Begära löneförhöjning (va? går det?)


Hade jag haft en skjorta på mig så hade jag dragit mig i kragen. Men nu kan jag inte det. Så jag säger till mig på skarpen i stället. Så.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag kör hårt på småpengarna. Hittar jag småpengar i en jackficka eller jeansficka ska dom i! Ibland åker en å annan tjuga eller hundring ner också. (Men dom tar jag tyvärr ibland upp när jag behöver kontanter...) En gång stoppade jag ner en 500-lapp. Hittade den några månader senare när jag behövde 20:- till bussen, blev riktigt glad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback