Streetfood.

Förr när jag bodde i Uppsala blev det väldigt mycket pendlande fram och tillbaka till Stockholm. På något konstigt vänster var jag alltid tvungen att äta när jag passerade Stockholms central, för jag passerade alltid runt lunch eller middag. Då var det med ångest jag valde att äta på Centralen - och det  var en fröjd att hinna handla mat i Uppsala innan jag hoppade på tåget till storstan.

Nu, efter några år och lite ombyggnader och satsningar, har Centralen fått riktigt bra matställen. Förr valde jag mellan PizzaHut och Asianfood. Nu finns det ställen som Robert's, Jacobs, ett baguetteställe, Streetfood osv osv. Centralen ger mig fortfarande ångest - men numera bara positiv, det finns för många bra ställen att välja emellan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback