Serbien tog hem segern.

Serbien sjunger om ett skratt som fanns för en tid sedan. Ditt namn är min bön. Jag älskar dig fortfarande. Allt annat är en lögn.
Himlen vet att ditt namn är min bön.
Fri översättning av Nina. Ganska fin text.

Och Serbien har varit i min topp-tio-lista från början. Gött. Allt annat än Ukraina fick ta hem det. Även Bulgarien - som jag avskyr högt. Ungefär lika högt som Sloveniens bidrag. Fortfarande. Sorry Nina. (Trots propaganda från henne så ogillar jag den fortfarande. Så det så.)

Kommentarer
Postat av: Sanja&Vesna

serbien <3

Postat av: barajagjohanna

Nejnejnejnejnej, åååååååååååhh. Hellre Ukraina än Serbien OCH DÅ ÄR DET ILLA. Okej, texten som Nina fritt har översatt verkar väl fin. Men... Serbiens bidrag känns verkligen så... trist. Låten är okej, men det fanns mååånga mycket bättre. Och när det "bara" är en fin låt som är lite trist, så vill jag hellre att något riktigt dåligt vinner. För är det riktigt dåligt blir det bra. Ungefär som Ukrainas.

Inget kan väl uppröra som detta... haha.

2007-05-13 @ 14:15:14
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Jeanette

Kom igen Johanna! Det är väl ändå bättre att en låt som man kan sjung med i, och kan associera sig till vinner, än en låt som är helt otroligt konstig och freakad? Om Ukraina skulle vinna med sin freakshow, vet jag inte vad jag skulle göra. Inte kolla på Eurovision nästa år i alla fall. Då är det helt klart bättre att Serbien vinner - med ett bidrag som är lite bra. Men jag håller helt klart med dig, det fanns bidrag som var mycket bättre.

2007-05-13 @ 14:52:16
URL: http://away.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Nej, hellre en freak show. ;)

2007-05-13 @ 15:03:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback