Paris.


Medan elektrikern springer runt kan jag ju passa på att blogga om underbara Paris!

Eiffeltornet, Notre Dame, Seine, Sacre Cour, Montremart, Louvren, Or'ssey. Underbara platser. God mat, trevligt folk. Men det som verkligen känns otroligt är att vi på tisdagen gick några kvarter upp till Bastille - där var det manifestation med massor av ballonger, plakat, trummor, affisher och glatt folk. En stor vagn stod mitt i rondellen och polisen spärrade av hela rondellen så bilar inte fick tillträde.
Plötsligt börjar allt. Tjo och tjim. Applåder och hejjarop. Ségolène - Président, Ségolène - Président, Ségolène - Président hör jag så högt att jag tror att jag ska bli döv. Och plötsligt står hon där. Damen. Självaste Ségoléne. Häftigt. Sen höll hon ett tal som överöstes med applåder. Och jag var helt stum under hela hennes 10 minuter. Jag förstod en del av vad hon sa. Men fattade aldrig poängerna när publiken ropade ja, nej eller skrattade.
Men jag var där. Jag hade Ségolène Royal som första maj- talare. Slå det om du kan!


90075-16

90075-14

90075-15

90075-17

Kommentarer
Postat av: Andrine Lood

Det verkar som att det var en härlig helg i Paris! Hoppas att det blir lika härligt i Bryssel när elen förhoppningsvis funkar som den ska igen...

/Andrine

Postat av: barajagjohanna

Jag var inne här igår för att gratta dig på födelsedagen, men det gick inte att kommentera. Jag får väl gratta dig nu istället - så grattis (i efterskott)! Hoppas gårdagen var till belåtenhet.

Kul att läsa och se Paris. :) Och fusk att du fick se Ségolène!

2007-05-04 @ 14:47:03
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback