Firande.

Idag ska jag bli bjuden på middag av Nina och hennes Luka som är på besök i stan. Vi ska gå till ett slovenskt ställe så ska de få bjuda på "deras" delikatesser.
Sen kommer Nils från södra Belgien hit (han som pluggade med Luka i Finland förra året) så ska vi gå ut och göra Havannaclub osäkert. Ska bli himla skönt att få komma ut och shaka lite.
Men först en liten power-nap, det blev ju rysligt tidigt i morse på grund av elektrikern. Och sen lite fika och sen in i duschen - sen får kvällen komma!



Och just det. Uppföljning;

Elektrikern stannade i hela fem timmar. Han jobbade och flåsade, medan jag satt tyst bredvid med min dator och jobbade. Plötsligt utbrister han "Cé problém, cé problém!! (eller hur det nu stavas). Hoppsan tänkte jag. Tydligen kom han på att han kunde ju inte borra där han borrade. Men, efter lite hårslitningar så lyckades han på något sätt bli klar. Och jag hjälpte honom bära ner alla saker till hans bil - och sen var jag själv kvar med högar av damm, flisor, kabelsnuttar och annat skit.
Så kan det vara. Men nu är det ganska skönt att vara ensam igen - bättre ensam och tyst än med någon och tyst - på grund av språkbrister. Helt klart.

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Ärligt talat har jag jättelätt för att minnas födelsedagar och du och Linn fyller ju år på samma dag, så då är det extra lätt att minnas. :)

Vilket spännande jobb du verkar ha, förresten.

Postat av: julia

aa, det låter trevlig det(':

2007-05-04 @ 19:15:06
URL: http://jsf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback