Jag och fimpen

Mötte idag en gåendes askkopp. Japp, du läste rätt. Jag gick precis förbi Kommissionen då jag mötte en askkopp invirad i den belgiska flaggan komma gåendes. Vilken syn. Jag tog fram kameran och tog en bild som jag tänker använda till en notis jag skrev igår om rökning på offentliga platser och då började den här fimpen prata med mig. Haha! Jag sa att jag är med i en organisation som delvis jobbar med tobaks-frågor. Och plötsligt stod vi där och diskuterade politik inom tobak- och alkoholfrågor. När det plötsligt slår mig. Jag står och pratar med en askkopp med fimpar och den belgiska flaggan. Inget ansikte. Ingen mänsklig kropp. Hur i hela friden ser detta ut?
Jaja, men givande var det. Och nu har jag en bild på fimpen. "Fimpen och jag, vi goda vänner, fastän mycket olika..."

(och eftersom det inte funkar att lägga upp bilder, får ni helt enkelt vänta med att få se fimpen - min nya polare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback