Inte sitta. Jobba!

Det är när man möter de som jobbar med EU i praktiken som jag märker vilket engagemang det finns att få världen, Europa, till ett bättre ställe att leva i.
Att få se de parlamentariker med glädje (faktiskt!) berätta vad de arbetar med och vad deras syn på EU och Parlamentet smittas av på gruppen som är här nere. De lyser av deras avsmittade engagemang. Det är en fröjd att se.

Att Eva-Britt Svensson (v) säger: Jag jobbar i utskottet för kvinnofrågor, jag sitter inte i utskottet. Det är alldeles för många som sitter i styrelser, men jag jobbar jag. Det måste ju någon göra..!

Och visst är det så? Många sitter med armarna i kors, i stället för att dra upp skjortärmarna och ta tag i arbetet. Mer praktiskt. Jag kräver att fler jobbar i styrelser, utskott, arbetsgrupper och liknande. Det är slut med att sitta!

Kommentarer
Postat av: E

Det stod "senare i höst" om Winnerbäcks platta. Men jag vill ha nu;)

2007-03-27 @ 11:58:26
Postat av: Louisen

Uppdatering, tack!

2007-03-27 @ 23:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback