ESK

Blev indragen på ESK-möte idag av Tomas Janson tillsammans med Andrine. ESK-möte ( Ekonomiska och Sociala Kommitteen) behandlade idag alkoholstrategin och kommtten hade möte för att få olika yttranden på det utkast som finns ute. Otroligt lärorikt. Jag blev sekreterare till Andrine och jag skrev så att pennan glöd. Skrev ner allt, nåja nästan allt, som sades och av vem, viktiga punkter som togs upp och frågor som de yttrande ville få svar på från rapportören eller medrapportören och dess experter.

Att sitta där. Liten. Osynlig. Vid sidan om. Observera. Ha såna där tolkhörlurar. Anteckna. Lyssna och förstå. Allt kändes som på riktigt. Jag var på plats på kommitte-möte! Och jag kände mig viktig. Fast jag inte hade rätt till att säga ett knyst. Men jag var med i EU i praktiken. Mäktig känsla. Och väldigt intressant. Och väldigt roligt. Att vara politisk assistent måste nog vara det bästa. Hittills.

Kommentarer
Postat av: Louisen

Så roligt! Verkligen! Och så bra slutkläm; "hitills". You go girl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback