Bryssel- klackarnas stad? Pyttsan.

Har under två månaders vistelse i Bryssel gått till klackbar/skoreparatören tre gånger. Det är fler gånger än vad jag har gått till något sådant ställe i hela mitt liv. Bryssels gator är inte att leka med. Upp och ner, hit och dit, fram och tillbaks - så ligger stenarna på gatorna. Och att gå rakt fram funkar inte i den här staden - du måste gå krångliga omvägar runt småhål i trottoaren och verkligen lyfta på fötterna om du ska komma framåt. Många gånger har jag snubblat till då jag gått, utan att titta ner på gatan och se vart jag sätter fötterna.
Men. Det som ger plåster på såren är att se att jag inte är ensam på Bryssels gator. Jag är inte ensam om att snubbla till och se så där oskyldig ut efter snubblandets balettdans. Närå - det finns många som ser lika roliga ut som jag känner mig när jag snubblar till. Och de ser lika roliga ut som jag känner mig pinsam då de försöker se sig lätt omkring sig för att se ifall någon såg deras lilla snedsteg och sen går sin väg oskyldig som få...

Är skoreperation avdragsgiltigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback