Nationaldag

Vaknade idag av att solen strömmade in på soffan jag sov på i natt. Det var andra natten i rad som jag sovit över hos Adriann och hans bror. Även om det inte är långt mellan oss är det kämpigt att gå den lilla biten mitt i natten. Lånad (ny) tandborste och en tröja - sen var det bara att sova.

Vaknade som sagt, och tänkte att det här dagen kommer att bli underbart fin. Och visst blev den det. Med bara fyra timmarns sömn så gick jag piggt upp, gjorde mig i ordning och åkte ner till stan med mina tillfälliga kombos för lite frukost. Frukost på uteservering på en mysig gata. Fy fanken vad bra det är att känna folk som verkligen vet var Bryssels smultronställen ligger.

Sen var det bara att ta sig hem och börja jobba. Märkte att mailboxen var ovanligt tom och att många frågor som jag slängde ut i går inte var besvarade än. Då slog det mig. Den är ju den sjätte idag - nationaldagen.
För er där hemma är ni lediga. För mig gäller det arbete. Fast jag jobbar för en svensk organisation. Ska springa iväg på en konferens om hur Europa kommer att se ut i framtiden och ska se till att få ett snack med Margot Wallström. Inte helt fy skam med andra ord.

Senare ikväll ska jag åka ner till stan med Adriannoch Nina - vi ska fira Sveriges nationaldag på ett alldeles orginellt sätt. Blåbärsglass och citronglass. Blått o gult. Hurra för Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback