Midsommar.

Dagen började med att Isabella kom inspringandes i sovrummet jag lånade för natten, och sa att solen var ledsen. Och att vi skulle dansa kring midsommargranen.
Det hon egentligen menade var att det regnade och att vi skulle dansa kring midsommarstången. Även om midsommargranen var ett bra ord.

Frukost. Städ. Och mys med Bella. Sen ivär för att fira sommaren med familjen i FK Tor:s stuga i Råröd. Jag klädde stången med syskonen och har i år varit med och rest den - för första gången någonsin.
Sen dans med hela familjen (23 av 26 pers) med spelmannen som kom till oss. Jag dansade järnet med alla barnen och hade nog roligast av alla. Eller så hade dom som skrattade åt mig lite roligare.
Efter det blev det traditionell midsommarmat med gänget. Flera år sedan jag åt det. Underbart gott. Jordgubbar i stora lass. Typ tjugo liter för mycket - allvarligt.

Nu sitter jag hemma hos gravida systern Martina och spelar poker med henne, hennes sambo och han lillebror. Jag förlorade alla mina marker efter ett ganska vågat spel. Så nu sitter jag och roar mig själv. Inte kul.

Pratade med folk från Bryssel idag. De hade sett en midsommarstång där nere. Antagligen någon svensk som firade. Och de ringde mig och frågade om det var en sån jag hade pratat om tidigare. Och visst var det det. Vi är tydligen helkonstiga.
Jag saknar Bryssel. Fasiken.

(Har idag hittat en dubbelsäng till min nya lägenhet till hösten. Yihaa - på hög nivå.)

Kommentarer
Postat av: E

har länkat till "silverfisken" på min blogg nu! only so you know;)

2007-06-23 @ 19:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback