Han lyckades.

Den gamla mannen i byggnaden bredvid har hela våren kämpat med att få gräs till sin plätt vid huset på baksida. Jag har följt honom när han har legat på rygg och sått frö för frö. Liggandes på rygg och kämpandes med verktyg och måttstock för att få varje frö på sin plats, eller vad han nu gjorde med måttstocken.

Idag vaknade jag av en gräsklippares tjutande, brummande ljud. Men idag var det inte störande som det kan vara då man vaknar av det - och vill sova en liten stund till, men det är helt omöjligt att göra det.  Idag var inget sånt tillfälle. Jag gick upp och tittade ut genom fönstret som jag brukar göra för att observera tillvaron. Och idag så går den gamla mannen runt med en gammal gräsklippare och klipper gräset som han själv har sått - för hand och med precision. Han har lyckats med sitt mål. Han har fått fram en grön gräsmatta. Han har lyckats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback