Flyttankar

På fredag åker mitt flyttlass från Stehag till Stockholm. Jag ska äntligen få använda alla mina prylar som jag inte sett röken av på åtta månader. Oyes.

Letar febrilt efter en tv som jag kan ha i mitt vardagsrum. Det finns en hel djungel, minst sagt. Vilket tum? Lcd eller plasma? Vägg eller stativ? Tjock eller tunn? Silver eller svart? Högtalare på sidan eller bakom? Pixlar hit och dit, scartkontakter och uttag fram och tillbaka.

Jag vill ha en tv - hur svårt kan det vara egentigen?

De olika männen (varför jobbar det bara männ i tv-hörnan på de stora butikerna?) som hjälpte mig tyckte nog nästan synd om mig. Jag sa helt enkelt; en bra tv, som inte är för dyr men som håller länge och som bara står där i mitt vardagsrum. Simpelt. 27 olika förslag. På en gång. Hur i hela friden ska man (jag) kunna bestämma mig?

Tv-letandet fortsätter. Liksaså min förvirring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback