Dagens miljötanke.

Om ca två timmar åker flyttlasset. Försöker fördriva lite tid.

Något som jag har tänkt på länge är det här med miljömedvetenhet. Jovisst. Alla gör det i dessa dagar. Tänker alltså. Mer eller mindre. Men det är dags att företagen i Sverige tar sitt ansvar också, mer än vad de gör idag. Om de tar något.

I Norrköping var jag tvungen att fixa lite på apoteket en dag. Gick dit och in i butiken och gick fram till en ledig kassa.  Sa till damen att jag inte hittade nummerlappsmackapären så jag gick direkt fram till henne. Surt svarar hon att jag måste ta en nummerlapp och sen gå till den kassan som jag blir tilldelad.
Jag lunkar tillbaka i den helt tomma lokalen fram till mackapären och tar fint en nummerlapp. Märker att min siffra blinkar ovanför damen som jag pratade med och gick fram till henne igen. Den här gången med en nummerlapp i handen som jag fint gav till henne. - Varsågod, sa jag till henne. Hmpft, svarade damen.

Att behöva ta en nummerlapp när det är så självklart att det är jag som är på tur. Waisted trees.

En helt annan sak är det på Lindahls café i Norrköping där de använder små träplattor som nummerlappar. Helt perfekt! Sparar på miljön och är hur enkelt som helst. Kan det bli bättre?

Så. Skärpning damen i kassan och Apoteket (eller rättar sagt staten som äger det), och hejja Lindahls!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Oj, jag skulle velat se apotekdamens min - och din, som jag antar hade det vanliga leendet, en smula ironiskt bara.
Bra café du hittat i Norrköping! Fler tränummerbrickor till folket! Eller annat som kan återanvändas i stället för att slängas.
(Förresten, tutade jag inte i dig lite miljömedvetenhet redan på högstadiet? :-))

2007-07-26 @ 22:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback