Belgare - döva?

Kösystem. Jag säger bara det. Men det var inte det som var själva grejen igår. Jag och Andreas skulle fixa några telefoner och lite trådlöst internet till kontoret, och var tvungna att sticka till butiken nere i city. När vi väl hittade den tog vi ett nummeroch ställde oss i kö - bra i och för sig - typiskt svenskt... Men det var inte det som saken gällde.
När vi tog en lapp och hade förstått att det "bara" var femton nummer tills det var vår tur, ställde vi oss lite vid sidan. 

Helt plötsligt hörs ett dånande ljud, ett ljud som jag aldrig hört föut, ett ljud som var så överväldigande att jag var tvungen att ta tag i hyllan vi lutade oss mot - ett ljud som lägger sig i hela rummet. Alla vänder sina huvud mot det håll därifrån ljudet uppkom. Jag och Andreas kollar upp och där ifrån ljudet kom - är själva nummersystemet, ja alltså där siffrorna visas. Detta ljud lät som en båttuta fast mycket ljusare och mycket roligare och dovare. Helt otroligt. Ett köstsystem - som funkar - och dessutom detta ljud, som man onekligen inte alls kan undkomma. Helt otroligt! Hur är det att jobba där varje dag, eller för den delen ha en telefon/dator som inte funkar som den ska, och behöva lyssna på detta överväldigande, tjutande, otroliga ljud varje gång det byts nummer? 
Är belgare döva eller? Efter femton nummer så var det äntligen vår tur. Och efter femton överväldigande, tjutande, otroliga ljud från nummersystemet så hade jag huvudvärk. Konstigt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback