Reklam när den är som bäst!

Jag vet inte hur, men telefonbolaget i Bryssel - Proximus - får ihop en tallrik sjungande mat med telefoni.

På tv rullar nu en reklamsnutt som jag inte kan undgå att garva till. Det börjar med att en köttbulle med mun ( i en storlek större variant än de hederliga svenska, köttbullar alltså ) tar ton och börjar sen att sjunga. Efter ett tag börjar potatismunnen sjunga och sen varenda liten grön ärta som finns på tallriken. De sjunger någåon låt på flamländksa kan jag tänka mig att det är och de låter som en hel kör. Det enda man ser är en tallrik med gapandes köttbullar, potatismos och gröna ärter. Sen ser/hör man hur deras röster kvävs av plastfolien och de åker in i kylen och fortsätter att nynna. Underbart kul.

Och deffinitivt så påverkas jag av det här. En bra reklam, och jag skrattar, och hinner tänka - att det var bra gjort av Proximus. Och även om jag kanske inte aktivt kommer att använda just dem - så har ders budskap kommit fram - och jag för det nu vidare till dig.



( Försökte ladda upp en bild men det gick inte. Om du vill se dem jag pratar om - gå in på:
www.proximus.be     
och klicka vidare på engelska, privat och så ser du dem i en liten ruta på höger sida i en rörelsebild. Ingen sång dock. )

Kommentarer
Postat av: Pauline

Åhh vad jag vill se den, bilden gör mig glad...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback