Bonjour!

I måndags började jag mina efterlängtade franskalektioner. Riktigt riktigt kul.
En hopsamlad grupp med lika många nationaliteter som personer. Någon från Slovenien, någon från Spanien och någon från Japan. Det kommer att bli en spännande vår - minst sagt franskalektionerna.

Ikväll är det dags för min andra lektion. Får se hur det går. Känns som om jag är den som kan minst franska hittills. Alltså - jag har ingen grund att börja på. jag måste först bygga gruden, för att sen bygga vidare. Inge bra. De andra har kanske bott här i några månader och kan några fraser - jag kan ingenting! Hjälp!
Så när franskaläraren - som jag inte vet vad han heter - frågar om vi förstått, då han har tagit instruktionen på franska, säger jag att jag inte förstått. Och då ber han någon av de andra att översätta från franska till mig på engelska. Och då fattar jag fortfarande...inget. Jorå - en del. Så jag sackar de andra känns det som, även om jag har kommit till rätt grupp - nybörjargruppen!

Enchanté!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback