Det är jobbigt att bli vuxen, ibland.



I alla fall när man ska gå till tandläkaren och för första gången betala.
Jag fick tid för en vanlig undersökning. Efter många nervösa minuter fick jag svar att jag inte hade några hål. Och vad får jag betala  - jo hela 577kr. För en enda jäkla undersökning! Inte borde man få betala när man inte har några hål. Då kunde jag ju lika gärna inte ha behövt att gå dit! 

Utan att ha åstadkommit något, alltså tandläkaren, gick jag därifrån med ett onödigt hål i plånboken. Pyttsan! 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag förstår inte att man måste betala för att lida. Det gör ju ont att gå till tandläkaren (har alltid hål).
Ett tips: frisktandvård (man betalar en summa i månaden, så slipper det bli så mycket på en gång, om man har hål kan det ju bli flera tusen kronor)

2007-12-13 @ 22:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback