Usch o tvi.

Var i Sablon-kvarteren ikväll för en fika med några vänner. På vägen hem blev jag påsprungen av två killar. Inte mer med det. Men hundra meter framför mig gick två damer - och killarna tog den ena damens väska i farten. Damen ramlade omkull medan den andra damen började skrika och följa efter killarna i högklackat. Hon var dem inte i hälen. Jag och Nina hjälpte den andra damen upp från gatan. Hon var helt förstörd. Hon skrek en massa på franska som vi inte förstod någon av oss. Snabbt kom det fram några andra som kunde franska och som kunde hjälpa henne att ringa både polis och ambulans. Tydligen hade hon stukat foten eller likande då hon ramlat omkull.

Var det tänkt att det var jag som skulle bli av med min väska egentligen? Tog de nästa eftersom första försöket inte gick?
Stackars damen. Jag vet hur det känns att bli av med sin väska. Det är ju trots allt kvinnans hjälpmedel här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback