Politikens vardag

Jag är inte som Christofer Fjällner som bara lyssnar på industrin. Jag lyssnar på folket eftersom jag är folkvald.

- Jens Holm


I går var det möte med Carl Schlyter (m) och Jens Holm (v). Båda killarna är fantastiska. Det tycker gruppen med. Återigen ser vi två bra exempel som fattar grejen. Det krävs en bättre alkoholpolitik. Och de vill vara med i kampen. Helhjärtat.

Jens har jag inte träffat med en grupp förut. Det gjorde han bra. Att få till kopplingen vin-marknadsföring-marknadsfundamentalism är kanske inte så självklar för alla. Men det är det för Jens. Och för mig. Helt klart. Allt rullar tillbaka på det. Alltså marknadsfundamentalisten.

Mötet med Carl är lika givande som nästan chockerande för gruppen. På något vis kan han, utan att det är fel, sitta i en soffa, med knäna uppe under kroppen, slitna byxor, urtvättad college-tröja, rufsig frisyr, skor utan skosnören och med en baguette i handen, sitta och snacka allvarliga grejer med gruppen. Och det når fram! Jag skulle allt vilja testa ta Lars Wohlin på samma sätt om jag hade sett honom sitta sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback