Nedskärningar?

Fy sjutton! Idag har jag för första gången rest med SAS till Bryssel. Och var vrålhungrig. Jag hade ju såklart gått och trott att jag skulle få någon mat på planet, men icke. På SAS serverar man inte mat, utan du måste köpa din mat eller dricka. Ett glas vatten - utan bubblor för tolv kronor, jag upprepar, tolv kronor!!! Helt sjukt.
SÅ när jag mötte de andra här i Bryssel spottade jag lite galla över SAS och tyckte minsan att SN Brussels är pålitliga och de bjuder på massor av mat, dryck - varma som kalla, och dessutom choklad. Men nu har de dragit in på det. Så nu har jag inget favoritflyg längre! SN Brussels har i stället, nu i månadsskiftet, blivit Brussels airlines. Och då har de tagit bort maten. Katastrof! Fy sjutton! Jag strejkar härmed.

Till helgen ska jag resa med Ryanair. Och jag måste säga att jag är lite nervös för hur det ska funka, även fast Agustine har eppat min på attt allt ska gå bra. Ryanair har ju haft så mycket som gått snett. Och alla deras konstiga regler kan lätt bli till missförstånd. Jag har redan nu läst igenom dem två gånger. Och inte serverar de någon mat heller. Nä. Jag strejkar snart. Mer mat på flygen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback