Tankeverksamhet på vägen hem

Hörde nu på vägen hem i tunnelbanan den där klassiska vaggvisemelodin som kommer från en dosa då man drar i ett snöre - så att man drar ut snöret och så åker det in igen medan en visa spelas. Jag flashade tillbaks till när jag själv var väldigt liten och det slog mig då - var fan tog barndomen vägen? I går fixade jag tillocmed hem- och personförsäkring till mig och mina saker. Hur många vuxenpoäng är inte det? Shit vad vuxen man blir när man bor själv. Som det kan bli!


Har kommit på att det numer tar ca en halv timme för mig att ta mgi till bussen. Det som tar upp min tid på vägen är att trampa på så många ekollon på vägen. Det är skitkul! Testa! Ja jag vet, där skönk mina vuxenpoäng igen...


Funderade på hemvägen (också) att nu när skogen faller löv så borde det ju bli lite ljusare inne i skogen - men det blir ju bara mörkare! Jag menar, vem vill gå igenom skogen en höstdag? Det är ju skitmörkt då! Men hru fasiken går det ihop? Löven försvinner och det blir mörkare. Jag hänger inte med i fysiken...


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback