Så kallad politikerdebatt

Kollade på tv3s Insider i går. Aschberg är som vanligt väldigt bra. Men de som han hade i sin studio. Visst. Alla ska få tycka som de vill - det vill jag vara klar med. Men de som var där, obs! inte alla!, kan ju inte kalla sig politiker väl? Personangrepp är vad det kallas! När damen från Kvinnokraft - eller vad det var blir påhoppad av mannen med den blå tröjan- ville jag genast byta kanal. Men jag avstod. Att som politiker - eller en så kallad politiker - sitta och kränka en person som sitter i direktsändning. Jag tycker det är fel. Prata för din sak, inte mot de andras. Det tycker jag politik går ut på. Inte en massa skitsnack och kränkningar. Kom igen. Skärpning, tack. Ska samhället bara acceptera sånt här? Inte konstigt att det sker kränkningar i samhället, när politiker - för visso inte riksdagspolitiker - sitter i direktsändning och kränka andra politiker på personlighetsplan. Sorligt. Pinsamt. Det är det rätta ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback