Höstelihösthöst

Idag har jag varit med i en filminspelning - denna gång framför kameran. Skitkul! En stumfilm som spelas in och jag fick spela huvudrollens flickvän. Kanske inte världens roligaste roll, men det var häftigt. På lördag smäller det igen och då är det dags för fortsättningen. Kanske en framtida karriär? Hmm. Drömma kan man ju göra...

Känner att höstmörkret verkligen håller på att smyga sig fram. De tunga kläderna kommer fram och paraplyt ligger på golvet, halvfuktigt dagarna i ända. Men det är mysigt. Särskilt nu när jag har stugan som passar in i verklighetens tankar. Hösttankar.

Idag eller i morgon ska jag baka min berömda chokladtårta - det gäller att unna sig något gott nu när hösten är här. Och vad är bättre än en mumsig chokladtårta? Dessvärre tar det ungefär två dygn att baka denna tårta. Det gör i och för sig inte så mycket. Men det vore kul att ha någon man kunde få bjuda på. Men så är det inte. Inte förrän på söndag då jag kanske kanske kan få besök. Annars får jag väl frysa in den så att jag kan ta upp den tills någon annan kommer på besök. Jag har ju trots allt köpt hem alla ingredienser nu - så nu banne mig kommer jag att baka.

Måste gå coh få något gott i magen. Är vrålhungrig. Kyckling kanske? Sen blir det allt massor av plugg. Inlämningsuppgifterna ska vara inlämnade i morgon. 

Tjingeling!

Funderar mycket på min dröm som jag hade i natt. Kommer det att bli verklighet? Vem vet... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback