Fääääääääärdig!

Nu sitter jag på stationen i Nyköping. Jag har jobbat hela helgen för Struten - världens bästa barntidning. Mycket tjo, mycket tjim. Men det är väl så det ska vara under en sån här helg. Det har varit rolgit att jobba med Louise, verkligen. Jag hoppas nu att det bli bra texter med bra bilder till. Det måste blir bra det här. Men det tror jag nog att det ska bli.

Måste, måste, måste börja få ner mina tankar på papper nu. Essän - som jag går runt och tänker på - måste bli gjord nu. Den ska nämligen lämnas in på tisdag före 14. Hoppsan hejsan säger jag bara, men jag har inte kunnat göra något innan. Jag har ju jobbat. Men jag får helt enkelt skylla mig själv för att jag får sitta hela dagen i morgon efter föreläsningarna. Och sen har vi ju den där hemtenten som ska in på fredag. Så det blir plugg för mig hela den här veckan. Och sen ska ju den här helgens tankar, ideer och texter skrivas och knåpas ihop. Så det är mycket som ska göras. Bara jag hinner med allt. Måste se till så att jag gör det. Måste. Måste. Måste. Vilket tråkigt ord.

Nu är det bara 13 dagar tills jag får tillgång till min stuga, inte länge nu. Längtar...

Ska hem i helgen. Måste boka en biljett hem. Ännu ett måste. Men det är liksom ett roligt måste. Det är ju i och för sig de andra måstena också. Men på ett annat sätt. Ja, ni förstår nog... Kanske.

Nu kör snart tåget if rån mig.

Roger och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback