Host host tenta host host

Mitt bloggintresse finns kvar. Var inte oroad kära kamrat. Men det ska finnas tid och ro till det också. Mindre med den biten. Men ska försöka skärpa till mig. Lovar.

Har precis kommit ut från en tenta. Det borde vara förbjudet att dra upp studenter innan kl sju för att kunna åka till universitetet och göra en tenta kl åtta. Fattar inte riktigt hur de tänker. Från åtta till tolv. Tror de inte att man skriver bättre om man får sova lite längre? Och dessutom en lördag? Helt ofattbart. men men. Nu är det gjort. Tidigt. Jäsp!

I går var jag hos doktorn i Stenhamra. Gullig liten vårdcentral. Har ont i mina lungor. Efterhängsen hosta efter en förskylning jag hade för ca en måndag sedan. Doktor Löf visste inte riktigt vad det kunde vara. Astma gissade han på. Hade ingen aning att man kunde få det när som helst. Skumt. Eller så är det kikhosta. Ska göra lite prover nästa vecka och få reda på vad det handlar om egentligen. Hatar att gå till läkare. Men han verkade faktiskt ganska skön. Det konstiga var bara att han var tokförskyld. Ska inte en doktor stanna hemma om den är sjuk? Kan han/hon inte smitta den svaga och de med redan nedsatt immunförsvar? De gamla? Skumt det med.

Nu ska jag åka bussen hem. Ska nog gå och lägga mig en timme. Eller så blir det en mysig film med lite frukost - för sådan slank minsan inte ner innan tenta. Förtok för tidigt.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: E

;)

2006-11-11 @ 23:20:38
Postat av: Louise

Tok! Du kan ju inte skriva tenta på tom mage! :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback