Mycket att göra och tomhet - hör de ihop?

Dagarna är korta när det händer mycket i ens liv. Så är det för mig i alla fall.

Igår var jag i karlsborg hela dagen. Jag hann med så otroligt mycket. Bland annat så reste jag till Karlsborg från Norrköping, ställde i ordning hela förbundsmötessalen, jobbade i shoppen, valde ut blommor och gjorde blomsterarrangemang till förbundsmötet, fikade med mina fotomodeller som jag har i min broschyr, handlade, sprang runt som en tok under frisksportshoxen och fotograferade, åt middag och sen pussade jag lite på min systerdotter. Och sen tillbaka till Norrköping igen. Det ni! Vilken dag! Roligt var det i alla fall.


Varför får man ibland en känsla av tomhet inom sig? En känsla av att man inte vet vad som kommer hända framöver. En känsla som bara finns där och som man inte vet hur man ska behandla. Det är jobbigt. Det är något som saknas i mitt liv. Jag tror det är koll. Jag behöver mer koll över mig själv och det jag gör. Och det jag ska göra. Koll. Där har vi det kanske. Bra.

Fick ett otroligt bra citat av en nära vän som jag går runt och tänker mycket på.

"Utan tvivel är man inte klok"
- Tage Danielsson

Och oj vad det stämmer. Ska använda mig utav det här när jag hamnar i något svårt. Det borde ni med göra. Faktiskt.

Over and out - för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback