För små väskor?

Jag har alltid tänkt på varför man ska packa ordentligt i väskor. Kanske ska det vara för att kläderna ska vara någorlunda snygga när man kommer fram också...
Men! Varför packa och vika fint när man tillslut hoppar och stampar på väskan för att få igen den. Inte komstigt att kläderna i alla fall är skrynkliga när man når sin destination. Typiskt det där. Eller så är det bara ett så kallat i-landproblem. Pinsamt.

Som sagt. Jag håller på att packa inför Norrköping, riksläger i Karlsborg och till Italiens huvudstad Rom. Och till resten av sommaren. Jag lever ju ett liv i kappsäck den här sommaren. Det känns som att mina väskor krymper för varje nytt packningstillfälle.
Jag har tvättat hela dagen idag. Inte bara kläder utan också leriga skor- obs! Det tog två timmar att få bort Islandslera. Det måste vara en speciell sorts lera där borta. Två timmar är mycket. Jag skulle ha slängt in dem i tvättmaskinen. Orutinerat!

I morgonbitti kl 7.51 avgår mitt tåg. Jag och mina tre otroligt tunga (kan kläder väga så jäkla mycket?) väskor ska ta mig ner till stationen. Jag får väl la flirta med någon här hemma så att jag kan få mig en skjuts ner dit. Lite värk i axlarna annars...

Och shit vad varmt det är! Helt otroligt. Hjärnan sväller ju i en sån här varme. Och det beror inte bara på att jag går runt occh tänker i dvala - utan för att det är så varmt. Hoppas bara att det håller i sig till nästa vecka i Karlsborg, då blir det en skön vecka där. Och som sagt. Jag ligger ju back i min så kallade solbränna, så det ska nog kunna fixas med den här solen. ;)
Neeej! Om det är så här varmt i Karlsborg blir det inte roligt alls att sova i tält. Hmmm... Någon som har någon idé på hur man kan kombinera sol och tältliv? Kontakt ombedes!

Nä. Nu ska jag gå ner och packa ett tält och lite sovsäck. Kanske tillochmed en kudde. Ska bli skönt.

Så för er trogna (?) läsare så kommer jag att vara borta nu ett tag från mitt skrivande. Inte för att jag har skrivit här alltid, men ändå.
Undrar vem det är som läser egentligen..

Tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback