Julbak, julpyssel, julmys och ajj!

Vilken ofantligt mysig dag det har varit idag. Helt otroligt. Med familjen kan inget misslyckas. Har bakat lussekatter, pepparkakor, gjort massor av olika sorters julgodis, pysslat apelsinnejlikor, gjort ett tomteland i ett snäckskal - med en tomte som åker skidor, men som ramlat för att den körde in i en stor sten, busat med lilla Elvira, haft brottning med Saga och Seb, glott på film och lyssnat på Peter Jöback till oändligheter. Det sistnämda är inget jag skryter om direkt. Blev rätt tjatigt eftre sjätte runda på repeat - med samma julskiva med honom som de senaste fyra åren. Hmpft.

Nu är jag sjukt trött. Har inte bara hållt i gång hela dagen, utan också hela natten i natt. Jag och Monika fick för oss att vi skulle ut och dansa i gårkväll kl 24.00. Och då minsan så gjorde vi det. Och vi gick till Höörs inneställe, Lucky Lada, tror jag det hette. Efter en sväng i baren ( där det serverades underbart goda alkofria drinkar gratis) gick vi in till dansgolvet. Och sjukt va kul vi hade! Vi dansade järnet till bandet som spelade, och sen när DJ:n tog vid så var vi de enda som dansade, i princip. Och alla de flugor vi hade omkring oss. Vakterna fick jobba. Folket som brukar gå dit är nog inte vana vid att det kommer in två tjejer som aldrig har varit där och ger järnet. För faktiskt så var det många som fattade tycke om oss. Och då blev det full beredskap på vakterna som placerade ut sig kring oss när vi dansade, för att det inte skulle uppkomma bråk. Som tur är så blev det endast ett bråk senare på kvällen. Länge sen jag kände mig så uppskattad på golvet. Kul!
Kul som attans hade vi, även om det var ett mycket lantligt ställe - men det är halva nöjet! ;)

Dags att sova. Har ont i hela kroppen av allt shakande i natt och av allt bullbak idag.

Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback