Jobba i Bryssel?

Har nu skickat iväg ansökan. Får väl antagligen reda på svaret på måndag, shit vad nervös jag är! Jag vill väldigt gärna ner till Bryssel, men jag undrar hur jag ska lösa det här med stugan och de förtroendeuppdrag jag ändå har här hemma i Sverige. Jag undrar hur jag ska hinna flytta innan den 10 januari, och hur jag ska göra det. Det är ju onödigt att behålla stugan, då kommer den bara att kosta pengar som jag inte har, och jag kan ju inte direkt uttnyttja mitt place om jag är i Bryssel. Hmpft. Jag får helt enkelt vänta på besked. Och förhoppningsvis kommer det på måndag. Innan dess kan jag inte göra så mycket.

Idag är det en lugn dag här i min stuga. Inte myket som hänt. Har sovit och tgit igen den tid till sömn som jag inte fik när jag var nere i Bryssel. Så jag sov till typ 12, sen har jag legat i soffan och kollat på film typ hela dagen. Har gjort massor av nyttigheter här på mailen, en hel del som jag låg efter med. Inget kul med en mailskörd som ligger månadsvis back i schemat. Men nu är några saker fixade, bara en del stora projekt kvar nu. Och de är sådana som inte går att göra på en dag bara.


Sväljer intryck från resan hela tiden. Det är så mycket som jag skulle vilja blogga om, men jag vet itne var jag ska börja. Jobbigt. Häftigt var det i alla fall. Har läst en hel del europakunskap och mycket om EU i Uppsala, så det kändes skönt att en del av det satt kvar så att jag kunde nyttja dem där nere. Och framförallt så behöver jag kunna nyttja dem om jag får jobbet. Förstå vad grymt det skulle vara. Helt otroligt. Jaja, vi får se hur det blir med den delen.

Dags att göra lite middag tror jag. Inte mycket hemma, men vi får se vad vi kan trolla fram.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback