Är snön på solsemester?

Skriver nu mitt hundrade inlägg - det du!

Väntar på tejpen till de sista julklapparna. Sen är jag verkligen klar. Så skönt. Och jag måste erkänna att jag är ute i mycket god tid - än vad jag brukar vara. Jag brukar handla mina julklappar i panik på lillejulafton. Och då har jag inte behövt flyga med alla klapparna hem. Det fick jag i år. Men det är ett skönt problem. Seb, min lillebror, blev helt till sig då han såg min resväska - full med endast julklappar. Ni skulle sett hans min.

Väntar ivrigt på snön. Allt är på g - förutom snön. Jag sitter och skriver etiketter till julklapparna, lyssnar på julmusik och dricker glögg. Men var sjutton är snön? Det ska ju faktiskt ringla ner vita flingor utanför fönstret. Men icke. Hatar att ha 8 plusgrader två dagar innan julafton. Det kan inte bli mer fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback