Stockholm - here i come

Har hittat en helt otrolig stuga som bara kommer att vara min. Jag fattar inte. Det går knappt att smälta. Jag är så  himla glad. Har varit inne och kikat på den inomhus nu också. Över förväntan. Helt klart. Längtar tills jag flyttar in den 17 september. Det ska bli så himla gött. Välkommna förbi så bjuder jag på en bulle - eller två...

Har bytt kurs nu. Jag skulle ju egentligen läsa retorik på Södertörn. Men icke nu längre! Nepp! Nu ska jag läsa sociologi cid Stockholms universitet. Helt otroligt vad roligt! Det ska bli så himla bra, att få läsa på Frescati är ju en dröm för mig. Och nu är det så att det kommer att bli av.
Och sociologi är ju så nära mitt första handsval som jag ansökte, beteendevetenskap. Nu är det samma sak, fast på ett bredare plan. Det kommer att bli så perfekt.
Stockholm - here i come!


Tänker mycket på de som lever hemma i Skåne. LÄngtar efter dem så ofantligt mycket just nu. Vill bara hem. Om jag bara hade kommit in på beteendevetenskap i Lund så hade det varit löst. Men nu är det ju inte så. Jag måste ha något att göra. Jag kan ju inte bara gå runt och rulla tummarna. Då står det bara stilla. Och det fixar inte jag. Jag vill stega framåt nu. På alla plan och kanter. Sociologi - fy fanken va rolgit det kommer att bli. Tjohoo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback