Sköldpaddan Jörgen

Nu har jag varit på universitetet och fått hälsa på de olika momentslärarna. De verkar bra. Det är bra. I helgen var det fullt upp - igen. Var i Björkvik där jag och några till hade en trampolin och lite cirkusprylar på plats på den stora folkparksdagen. Härligt väder. Och det mest härligaste var att få göra en intervju med Filiokus Fredrik till tidninegn Hepp!. Han är så sjukt rolig. Som han buktalar. Helt fantastiskt. Hans polare sköldpaddan, Jörgen är hur grym som helst. Och han kompis Håkan - haj haj! Fredriks buktaleri. Det kan inte bli så mycket skickligare faktiskt. Hej! Jag heter Jörgen. Fredrik : Vad heter det land som vi bor i Jörgen? Sver.. sver... sver... (funderar och tänker så det knakar och ger så småningom upp).... jehhh... ärlikamed Sverige! Han är grym den här Fredrik. En stor favorit bland barnen. Och hos mig. Jag vill också kunna göra så där!! Snart dags att komma in i min stuga, eller njä. Några dagar kvar. Typ 20. Men ändå. Längtar tills jag ska hem snart någon helg. Och jag hoppas på att få sällskap med mig hem. Det är avgörande för min framtid hur det blir. Jag håller tummarna. Det hoppas jag att ni också gör. Tjingelingsansa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback